Annandag jul

Ja, snart är julen eller iallalfall själva juldagarna över och man kan börja sumera och sammanfatta den här julen. En jul som blev ny på många sätt. Jobbade ju julafton iår vilket var helt OK men det är klart att man hade ju inte samma julstämning som man annars brukar ha men det var väldigt många kunder som kände sympati med mig som satt där på självaste julafton.

Efter jobbet så skynddade jag mig hem för att hinna se så mycket som möjligt av Kalle & C:o och det är då man verkligen känner att det är jul. Efter Kalle hade vi paket utdelning och brorsan fick aggera tomte i år, nästa år lär det vara min tur. Fick helt underbara presenter, bl.a bok, presentkort, EdT, dataspel och mycket annat. Sedan på kvällen åt vi lax och mamma & pappa luthfisk.

Igår var en härlig dag, exakt så som juldagen ska vara. Efter att man hade fått "leka" med sina julklappar lite så tog vi en tur in till stan mest bara för att komma ut och sitta hemma hela dagen och då hamnade vi vid Djurgårdsbron och Kungliga motorbåtsklubben som hade ett litet café öppet så där blev de varmchoklad och en smörgås sittandes ute vid vattnet, grymt mysigt ! När vi kom hem så blev det bara hopp och lek!

Var även på bio igår med Trollan och såg YesMan en film helt i min stil. Riktigt rolig film som man skrattade till nästan hela tiden - grymt bra ! Och bion var nästan helt slutsåld, fanns bara enstaka ströplatser kvar. En film som jag helt klart rekomenderar och ger 5/5 möjliga !

Idag kommer kussarna och jag ska jobba 15-21 !

Ho Ho Ho !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0