Kim Novak badade aldrig . . . . . . . .

God afton!
Igår kväll så såg jag en av dom bästa filmerna jag sett, nämligen Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö av Håkan Nesser. Första gången jag kom i kontakt med den var under gymnasiet och i Svenskan då vi läste boken. Bok är helt underbar vilket även filmen är. Boken har jag endast läst en gång och är betydligt mer detaljerad jämfört med filmen  men det saknas absolut ingenting i filmen, som jag förövrigt har sett 3-4 gånger och den är lika bra varje gång.

När vi läste boken i skolan så fick vi olika uppgifter att göra under tiden som vi läste boken och en av uppgifterna var att komma fram till vilken mördaren var i boken/filmen. Och jag kommer ihåg hur otroligt svårt de var att komma fram till det. Igår efter filmen så var det en intervju med författaren om vilken som egentligen var mördaren då boken bygger på en verkligen händelse. Efter mycket om och men så finns det en person som har tagit på sig mordet samtidigt som andra personer också påstår sig ha utfört mordet och det är uppgifter från oktober i år. Så mordgåtan är alltså fortfarande inte riktigt löst även om författaren har sin uppfattning vilken han delar med mig !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0