Djupa funderingar . . . el?!

Imorrn börjar skolan igen och på något konstigt sätt så känner jag mig nästan tröttare nu än innan lovet - undrar vad det beror på?!

Hur som helst så var jag på inflyttningsfest igår hos en kopmis i Rissne, det var väldigt trevligt! Som vanligt så körde jag men människorna som var där var nog några bland dom skönaste människorna jag har träffat. En av dom som var där jobbade som flygplansstädare på Arlanda och han hade tagit med sej en liten flaska vin som hade hittat när han städade planet - givetvis var den oöppnad!

En annan av dom som var där jobbade som hantverkare och vi började prata om mygel och sånt i livet och kom ganska snabbt fram till att de göra mer eller mindre alla. Sen kom vi in på vad som händer när man däckar, ngt som jag inte vet så mkt om men ändå. Då hade den här kille däckat på Claras en gång å då hade tjejen han suttit me dagit hans kontokort och lyckats spendera 900 kr i baren, ngt som han upptäckte dagen efter.
Men nu kommer dagens smarta tanke - vi kom fram till att vakterna som står utanför och släpper in mot ha provision av klubben dom jobbar utanför. Vi byggde de på att baren vill tjäna så mkt pengar som möjligt och lyckas då vakterna släppa in sånna som verkar törstiga så får dom mer pengar.

Denna upptäckte kanske inte är ngt man ska publicera i vetenskapens värld eller nått sånt men jag tycker ändå de var en intressant tanke !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0