Vad man kan höra på stan . . . . . .

Godkväll !
Kände att jag var tvungen att skriva en vad jag tycker lite små rolig sak jag hörde nu ikväll när vi var på Little Persia nu ikväll.
 Jag gick till baren för att beställa en Cola. Tjejen framför mig beställde ett glas vin och en cola. När bartendern öppnade colaburken så sa tjejen, " Nej nej, stopp. . . . . . .  Jag vill ha sån, va heter de nu på svenska. . . (funderar) . . .. . . . .  Ehh, Diet Coke." Bartendern: " Jasså, du menar light". 

                                                                                    

De är sådan stund som man på sätt och vis förstår varför Svenska inte är det officella språket i Sverige !  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0