Tankar en söndagskväll !

Ja, då var ännu en vecka till enda. En vecka som har gått i jobbandets tecken, vilket har varit helt OKEY !
Jobbade hela helgen, lördag 13-21 och idag 8.30 17. Var ganska så mycket folk och jag kan säga att vi har varit räddningen för ganska så många som inte hade koll på att det var FARS DAG idag.  Min käre far befinner sig just nu i Seoul, Sydkorea så om honom är det inge synd men vi får "fira" honom när han kommer hem sen, blev bara ett mail idag ! Mesta kända kunden i helgen som var in och handlade var Lnda Skugge vilket inte är jätte ovanligt utan hon brukar vara inne med jämna mellanrum !

En annan sak är att jag inte kan förstå hur man som tjej som kan bli sur över att få visa leg. Här om dagen kom det in en tjej som var 25-30 års åldern men hon såg yngre ut. När hon kom till kassan så skulle hon köpa cigaretter och jag bad om att få se leg. Det visade sig då att hon inte hade något leg med sig och säger då:
- Ja men herre gud, de ser du väl att jag är över 18?!
Jag svara då:
-  JA, det gör jag. Men frågan är inte om du är över 18 utan om du är under 30 !
Efter lite muttrande och så så gav hon sig och gick, troligen till andra sidan torget och köpte sina cigg.
De folk inte fattar är att det är jag personligen som åker dit om jag säljer till någon under 18 år och om vi inte kollar leg när dom gör kontroller så drabbas butiken, kanske inte direkt men i långa loppet.
Kontrollanterna som kommer från ICA och Sollentuna Kommun är alltid över 18 men under 30 och vi måste legga dom också, någon gång gjorde vi inte det vilket inte är positivt!
VISA LEG OCH OM NÅGON FRÅGAR DIG OM LEG SÅ SE DET SOM EN KOMPLIMANG !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0