En liten ordlista !

Halloj !

Igår var det utgång och vi var inte ensamma vill jag lova. Jag, Jenny, Annika, Martin, Jepser m.fl hade bestämt oss för att gå till Vanilla Night Club. Vi hade som mål att va inne till 22.30 ungefär men vi kom lite sent och fritt inträde gällde bara fram till kl 23, och med tanke på att vi kom dit vid 22.45 så var chanserna att kunna gå in gratis ganska små.

Hur som helst så ställde vi oss snällt i kön och den rörde sig ganska framåt om dock väldigt långsamt, det tog oss 40 minuter att röra oss 10 meter.
Undertiden som vi stog i kön så var det ett fascinerande fenom som utspelade sig, kön växte framifrån nästan hela tiden och när dörrvakten dessutom ber hela kön att backa så kan man ju undra vad som egentligen försegår där framme. Jag har iallafall blivit lärd med att en kö fylls på bakifrån så att den blir länge och längre, och inte som igår - bredare och bredare.

Hur som helst så var det gymt trevligt även om köandet förtog lite av de hela. Mycket folk var det men inte ena enda jag kände igen, eller iallafall kunde se där inne. Linn, Henrik och Alisa kom ännu lite senare och då var stället typ redan fult, vilket de nästan va när vi kom så dom valde att gå vidare. Läs Linns och Alisas inlägg så får man ett humm om gårdagskvällen från några andra än bara mig!
Jag är iallafall tacksam för den extra timme som alla fick inatt ! 
 
Som lovat så kommer här en kort men väldigt användbar ordlista så man vet vad det betyder !
Svenska: 
Engelska:Queue
Amerikanska: Line
Spanska: Cola
Grekiska:Oupá
             


Kommentarer
Postat av: Linn

woho smygreklam ;)

2008-10-27 @ 19:20:42
URL: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0