Ensam Hemma 1

Okey, jag vet att det här kanske låter lite löjligt eller konstigt men nu är det första gången i mitt 19 år liv som jag kommer att vara ensam hemma en hel vecka. Tidigare har det bara varit något dag eller liknande men nu så får jag rå mig själv i hel vecka !

Som tur är eller hur man ska se det så är det här min 4 dagars arbetsvecka så jag kommer få mycket tid att ägna åt mig själv, vilket antingen är jätte skönt eller pest, vilket får vi se!
En av fördelarna kommer bli att det blir lite som om att testa på att bo i egen lägenhet, bo själv vill säga då jag måste göra allt själv vilket jag inte riktigt är van vid. Än så länge så har jag klarat av min första middag, bacon & nudlar och det är troligen den nivån maten kommer att hålla hela veckan.

Ska försöka vara duktiga att göra upp en veckomatsedel som jag ska hålla mig till men det är riktigt svårt att komma på mat i 7 dagar framåt, hur kan man veta vad man känner för då?!  En annan fördel är att det blir mer ekonomiskt att åka till Ica Maxi och stora handla en gång istället för att handla varje gång man jobbar eller blir sugen på de man känner för!

Hur som så kommer det uppdateringar löpande under veckan hur det går för mig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0